Šta su otvorene ideje?

„Otvorene ideje“ se realizuju kroz takmičenje za najbolji website, web i/ili mobilnu aplikaciju kojom se jača transparentnost i odgovornost javne uprave. Prošle godine smo se oprobali u ovom eksperimentu iz oblasti društvenih inovacija i tehnološkog aktivizma a veliki uspjeh pobjedničke aplikacije “Budi odgovoran” inspiriše nas na još veće i bolje akcije.

 

Ko može da učestvuje?

Takmičenje je otvorene za sve građane Crne Gore, bez obzira na to da li posjeduju programersko znanje.

Mogu se prijaviti pojedinci, grupe i organizacije iz Crne Gore s tim da rješenje izazova mora biti primjenljivo u Crnoj Gori.

Idealan tim trebalo bi da okupi građanskog aktivistu, grafičkog dizajnera i programera. Ukoliko ne posjedujere vještine kompjuterskog programiranja, organizatori vam mogu pomoći da se povežete i kompletirate tim.

Posebno ohrabrujemo žene da se prijave i uzmu učešće u takmičenju.

Članovi uže porodice organizatora takmičenja nemaju pravo na učešće.

 

Koja je tema takmičenja “Otvorene ideje”?

Cilj takmičenja je jačanje transparentnosti i odgovornosti javne uprave kroz iznalaženje inovativnih tehnoloških rješenja (vebsajta, veb i/ili mobilne aplikacije) za dva pitanja/izazova od društvenog značaja:

1) Kako unaprijediti učeće mladih u procesu donošenja odluka?

2) Kako iskoristiti moć novih tehnologija za bolju informisanost i učeće građana u procesu evropskih integracija?

Jedan isti tim može kandidovati dva rješenja, po jedno za svako od pitanja/izazova. Ne samo da je ovako nešto dozvoljeno, već upravo ohrabrujemo sve timove da kandiduju rješenja za oba izazova i na taj način pokušaju da još više doprinesu zajednici, ali i da povećaju svoje šanse da osvoje neku od nagrada.

 

Kako mogu da učestvujem u takmičenju “Otvorene ideje”?

Obezbijediti ućešće u takmičenju je vrlo jednostavno. Evo pojašnjenja u tri koraka.

Korak –> Ideja i tim

Pogledaj koji su ponuđeni problemi na ovoj web stranici i razmisli kako možeš iskoristiti tehnologiju da taj problem riješiš. Okupi tim ljudi koji ti mogu pomoći. Podnesi ideju preko jednostavnog formulara na našoj web stranici. Promoviši ideju u okviru svoje zajednice, podijeli je sa prijateljima na društvenim mrežama, pozovi prijatelje da podrže ideju tvog tima tako što će glasati za nju, takođe putem naše web stranice. Po šest ideja za svaki od izazova se kvalifikuje za narednu fazu takmičenja. Nakon toga, stručni žiri ima pravo da izabere po jednu ideju za oba izazova koja će se dalje razvijati, samo ukoliko primijete da neka od ideja koja nije dobila dovoljan broj glasova ima potencijal.

Korak –> mini-hakaton: od Worda do programskog jezika

Ukoliko se tvoja ideja kvalifikuje za narednu fazu takmičenja, spremi se da nam se pridružiš na mini-hakatonu 31. maja. Tada ćemo se baviti programiranjem, a dobićeš priliku da ti mentori pomognu da dalje razviješ svoju ideju. Na ovom događaju ćeš upoznati ostale takmičare, i saznati više o kriterijumima za ocjenjivanje. Ne očekujemo da na ovom događaju razviješ svoju ideju do kraja, biće još vremena da se posvetiš integraciji sugestija mentora. Nakon što budeš imao beta verziju svog proizvoda, pozvaćemo te da je predstaviš zajednici putem web stranice ili mobilne aplikacije, jer će krenuti još jedna runda online glasanja. Po tri najbolje rangirana projekta za svaki od izazova, na osnovu glasova zajednice, će se kvalifikovati za finale.

Korak –> Finale

Do sada si već preskočio mnoge prepreke: osmišljavanje ideje, programiranje, susret sa mentorima. Na završni događaj dolaziš sa gotovim rješenjem, spreman da predstaviš svoju aplikaciju i odgovaraš na pitanja sudija. Rangiranje će se izvršiti po osnovu dva kriterijuma: online glasanje zajednice i odluka stručnog žirija. Po jedno najuspješnije rješenje iz oba izazova će dobiti nagradni paket:
Novčana nagrada u iznosu od 3,500 EUR,
Podrška mentrora do oktobra 2014. godine,
Podrška u izdragnji partnerstava i promovisanju projekta,
Povezivanje sa sličnim inicijativama i osiguranje vidljivosti projekta.

 

Rokovi

Da bi ušao u izbor za dalje faze takmičenja, treba da se sa svojom idejom prijaviš u periodu od 21. Aprila do 4. maja. Imaš tačno 14 dana da osmisliš svoj projekat.

Glasanje traje od 5. do 12. maja. Rezultate glasanja objavićemo na našoj web stranici najkasnije u utorak, 13. maja.

Mini hakaton i susret sa mentorima će se održati 31. maja. Imaš tačno 18 dana da se što bolje pripremiš za ovaj događaj. Nakon mini hakatona, takmičari treba da predstave svoje web i/ili mobilne aplikacije najkasnije do nedelje, 8. juna.

Druga runda glasanja traje od 09. do 16. juna. Rezultate glasanja objavićemo na našoj web stranici najkasnije u utorak, 17. juna.

Glasanja za finaliste (po tri projekta koji odgovaraju na oba izazova, tj. ukupno šest) će se održati u periodu od 20. do 28. juna, do završetka poslednje takmičarske prezentacije (po agendi događaja koju ćemo objaviti naknadno). Na finalnom događaju, stručni žiri će dati svoj sud, koji će se zbrojiti sa glasovima publike, u odnosu 50% – 50%.

Finale će se održati u subotu, 28. juna.

 

Koji su kriterijumi po kojima će sudije ocjenjivati timove?

Nakon što zajednica da svoj sud i izabere projekte koji će se naći na kratkoj listi, panel sudija će ocijeniti projektne ideje koje budu predstavljene na završnom događaju na osnovu jednostavnog sistema bodova (10 bodova za svaku kategoriju) na osnovu sledećih faktora:

Potencijal za društvenu promenu: kako će se ljudi (korisnici) promijeniti, šta će biti u stanju da postignu koristeći vaš proizvod/uslugu? Da li se nadate da će se njihovo ponašanje promijeniti? Kako će ovo uticati na vašu zajednicu i vašu zemlju/grad? Da li ova ideja obrazuje, organizuje ili osnažuje ljude da se pozabave pojedinačnim pitanjem vezanim za predloženu temu i da li ima potencijal da pruži značajan doprinos u rješavanju ovih problema?

Tehnologija: kako će ljudi koristiti website/web aplikaciju/mobilnu aplikaciju i ostale tehnologije koje su predložene projektnom idejom? Kakvu će interakciju sa njom imati? Budite detaljni ali i jednostavni! Ako možete pružite bilo koje tehničke detalje (npr. programski jezik, operativni sistem, informacije o bazama podataka), poželjno ali ne i neophodno.

Vremenski okvir i ciljevi:  Svaka projektna ideja treba da ima obrazložen plan aktivnosti i ciljeva definisanih na uže vremenske jedinice (mjeseci, nedelje). Ako vaša projektna ideja bude odobrena, kada će moći da počne implementacija i koji je rok realizacije? Šta možeš da garantuješ kao rezultat? Impresioniraj sudije svojim održivim planom i pokaži realistične mjerljive rezultate.

Izgradnja zajednice: Kako će ljudi saznati i početi da koriste tvoj alat i ko će imati direktnu a ko indikretnu koristi od projektnih rezultata? Kakav multimedijalni materijal ćeš koristiti? Da li imaš ideju za online i offline kampanju? Da li ćeš organizovati događaje? Kako ćeš uključiti ljude offline?

Održivost: Kako će se projekat održati dugoročno? Koja vrsta podrške misliš da ti je potrebna, pored inicijalne investicije u projekat? Kako planiraš da dođeš do podrške? Da li imaš ideju o društvenom preduzetništvu? Mnogi dobri projekti se oslanjaju na već postojeće tehnologije. Da li postoje već razvijeni alati koje možeš koristiti za razvoj svog projekta? Podijeli linkove i primjere.

 

Nagrade

Takmičenje „Otvorene ideje“ imaće dva pobjednika, po jednog za svaki problem koji se rješava. Nagradni paket obuhvata:

Novčanu nagradu u iznosu od 3.500 EUR

Podršku mentora tokom faze inkubacije (do oktobra 2014)

Povezivanje sa potencijalnim partnerima i donatorima – networking

Promociju pobjedničkih aplikacija na svim relevantnim offline i online forumima.

 

Za inspiraciju

Pogledaj šta smo radili prošle godine na ovom linku. Region je takođe bio aktivan, posjeti web stranicu community boost_r. Prati blog sekciju na našoj stranici, i objave na Facebooku i Twitteru. Obećavamo interesantan sadržaj.

 

Imaš želju da nas kontaktiraš?

Piši nam email, ili pošalji tvit ili poruku preko Facebooka. Tu smo za sve takmičare i ljude kojima je ovo takmičenje interesantno.